tisdag 28 februari 2012

Oj så mycket

det har hänt på sistone..

Emba har äntligen kommit hem och står nu i stallet :)

I lördags morse åkte jag hemifrån 04.55 för att plocka upp Julia kl 05.00 och därefter ut till stallet för att hämta upp Madde som också skulle följa med. Vi åker från Rosenbacka kl 05.30 och beger oss mot Enköping där vi möter upp min faster Anna och kopplar på hennes släp på bilen och sätter kosan mot Alingsås!

Det tar ju sin lilla tid att köra med släp och vi var framme vid Embas stall ca 12.30. Packar släpet med saker och häst och därefter tillbaka mot Stockholm.
20.30 anländer vi till slut på gårdsplanen på Rosenbacka och kan lasta ur. Blåsigt och kallt och Emba tittig och stissig men så fort vi kom in i stallet så lugnade hon ner sig ganska omgående. Blev avklädd och borstad och fick sen kliva in i sin box bredvid Mondrian (ute) där hon också fann sig till rätta väldigt fort; det fanns ju mat :D

Kvällen var dock inte slut här utan nu var det bara att styra mot Enköping igen och droppa av Anna och släp och till slut anländer jag hemma och ner i sängen kl 01.00 för att kliva upp kl 06.15 för att åka ut och va med när hästarna släpps ihop i hagen. Slängde på benskydd för att va på säkra sidan men detta var nog det lugnaste ihopsläpp jag varit med om och efter tittat på dem 10 min och fotat lite så begav jag mig hemåt för att sova lite mer innan jag åkte ut igen på eftemiddagen för att ta en promenad med fröken så hon fick titta på omgivningarna (och framför allt bron). Julia följde med och skrittade på Jojje.

Det var en mysig tur och Jonte följde med och höll oss sällskap och titta på nya underverket och passade på att leka lite med vår nya kamera så nedan följer en bild från dagen :) (Det var lite krångel att ladda upp flera, de kommer inom kort)

1 kommentar: