tisdag 14 februari 2012

Dressyr

på volten var ju det som stod på schemat igår och det var precis vad det blev. Madde gjorde mig sällskap så vi dressyrmuppa ihop :). Jag orkade inte ta gramanen på så istället blev det gougen och det gick asbra! Hade lagt ut galoppbommar som jag tänkte jobba över men vi struntade i det i slutändan då vi bara övade övergångar trav-galopp-trav och han var så duktig så jag kände att det fick räcka. Det tog ett bra tag att få honom att få med sig baken och sätta under sig men det gick riktigt bra efter en stund och Madde tyckte han såg fin ut :D. Då måste jag ju här tillägga att hennes Mondrian har utvecklats massor och går riktigt fint nu! De har tom börjat få till längingar i traven :), dock känner hon dem inte alls så jag lovade att filma någon dag så hon får se hur fin han är!!

Idag på jobbet har jag suttit och pysslat lite på datorn och fixat en tillfällig boxskylt till Emba som hon får ha tills hennes riktiga kommer (tror inte den hinner komma innan hon kommer), dock kunde jag inte lägga in den här på bloggen så ni fick se den :(.

Embas ägare kommer på tisdag istället för måndag men det spelar ju ingen större roll :)

Har börjat kika på utrustning till flickan och har kommit fram till att hon kommer få lila samt blått (ljusblått) som sina färger så nu i första hand så skall det inhandlas en grimma i passande färg (även om hon givetvis har massa utrustning med sig...) Följande grimmor har jag spanat på än så länge: (även om jag lovat Madde att inge rosa så tycker jag lädergrimman e fin!)


1 kommentar:

  1. Den mörkblåa hade jag visst redan hemma :P, kvar sen Maja eller nåt tror jag...

    SvaraRadera