fredag 10 februari 2012

LCHF

För 11 dagar sedan började jag äta enligt LCHF metoden och det är nog bland det bästa jag gjort! Jag har flera ggr försökt gå ner i vikt men tröttnat på dieter inom en väldigt snar framtid och resultatet brukar oftast bli att jag går upp i slutändan istället för ner.. Hittills har jag tappat 3 cm runt magen, vågen har jag inte stått på (jag har ingen) men det lär ju vara ett eller ett par kilo skulle jag tro! :D Till råga på allt så är jag mycket piggare, mår mkt bättre och sover gudomligt! Har inte haft svårt att somna en enda kväll, det är SÅ skönt! *lycklig*

Jonas har "åkt på" att äta på detta sätt också och jag kände igår att han minskat i omfång han också så det är kul att det inte är bara på mig det märks! Både jag och Jonas har ju haft ett otroligt behov av kolhydrater och ätit massor med godic etc men när man äter på detta sätt så kommer det faktiskt inget direkt sug, det enda som jag saknar är Mc Donalds munkar... haha men det finns mkt gott att äta iaf!

Totalt vill jag gå ner ca 25 kilo så jag kommer i strl 38 igen men det är en bit att gå men på detta sätt så tror jag inte att det kommer vara så svårt. *hoppas hoppas*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar