fredag 10 februari 2012

Tömkörning

I förrigår (onsdags) blev det tömkörning för första gången på länge. Då Jojje ju varit lite "obstinat" så tänkte jag att det kunde vara på sin plats att jobba honom från marken.

Det gick rätt bra, men precis som vid longering så börjar han backa för att komma undan jobb men nu kunde jag lägga ytterlinan runt baken på honom och tömköra på volt och det funkade super!! Han jobbade in bättre med bakdelen och när han försökte backa så tog det stopp så han gick framåt lika snabbt igen :) Duktig kille!!

Julia var med ut och fick prova på att tömköra (ej på volt) och tyckte det var JÄTTEKUL!! Det ville hon göra fler ggr :)

Igår torsdag var planen att jag och Madde skulle rida ut men hon låg hemma med feber och jag med nackspärr så det blev inge stall igår. Höll mig inne i värmen med halsduk på och lite tabletter så det förhoppningsvis ska släppa, ville ju inte vara dålig idag då jag ju ska iväg och provrida häst! Dock är det inte borta men bättre iaf så det är halsduk och tabletter som gäller ett tag till (muskelavslappnande samt värktabletter).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar