tisdag 7 februari 2012

Yeahha

kan man säga om summeringen av gårdagen.

Jojje började så "snällt" att inte komma in ifrån hagen, detta på så sätt att hans sprang runt med svansen i luften (och iof var jättefin men mindre kul) så jag jagade på honom lite tills han tröttnade och sen kom till mig så vi kunde gå in i stallet.

Julia var med ut och hon fick borsta medans jag bytte om till ridkläder och byggde ihop sadel med nytt schabrak.  
Inhandlade tre nya på Horze igår på deras rea. Ett par gröna fleecelindor blev det också som jag tänkte skulle passa ihop med ett annat schabrak jag redan har.
Madde och tidigare co har smittat av sig på mig angående det här med att matcha... Jag har aldrig varit så engagerad i det tidigare mer än på tävling men nu tycker jag att det är ganska så kul! :D

Han fick igår gråa benlindor med grått/gult tjockt schabrak som jag älskar, dock var inte Madde lika förtjust i det :P Tanken var att Julia skulle ha fotat lite men det hann bli för mörkt så det sket sig.

Jaja, iklädd sina fina färger begav vi oss ner till banan för att rida dressyr. Det börjar ganska bra, skrittar och travar fram på lång tygel för att därefter börja jobba honom lite i form, flytta lite för skänkeln osv, skritt och trav går bra men så ska vi börja galoppera och hejsan hoppsan så blev det dels en capriole och en hel del annat bus. Detta innebär inte allt för stort problem då jag sitter rätt stadigt i sadeln MEN när han, i galopp på volt, helt plötsligt kastar sig ut ur volten så fortsätter jag i volten kan man väl säga... oftast hänger jag mig kvar även vid dessa kast men igår så lyckades jag åka av hela TVÅ ggr! Men envisast vinner, vilket Jojje lär sig så småningom, så det var ju bara upp igen och fortsätta och till slut så gick det riktigt bra. Men det var en svettig häst som kom in i stallet, konstigt vore det väl annars när man lever om som han gjorde, han gör det ju typ 10 ggr jobbigare för sig själv. 

Han fick sedan stå med dubbla fleece medans vi (jag Madde och Lotta) åkte och tittade på häst i Huddinge.

Då det inte blev några kort tagna igår så tänkte jag lägga upp ett par bilder från Jojjes första hopptävling på Stensunda Ridklubb 100925 där vi hoppade 50 cm.



Så snyggt e det ju inte men vi har kommit en bra bit från då till nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar