fredag 17 februari 2012

Hoppning

Igår stod det då hoppning på schemat :-) Madde haka på med Mondrian och jag fick bestämma så det blev 5,5an. Jojje ännu mer taggad än sist och var publik( lotta l,Lina och Julia) satt och slog vad om hur många ggr jag skulle åka av. . :-P ingen fick rätt för jag satt kvar :-D hehe. .
Iaf så börja vi med bara bommar på andra hindret för att därefter höja upp till stigsprång på 60. Dock tyckte Jojje att det var 110. . Och sen var det lyckosprång efter. Haha sänkte ner till 40 kryss för att få han att hoppa lite lugnare men det var lika högt tyckte han. . Men till slut fick vi faktiskt till det och då avslutade vi.
Det var en ganska trött häst då det var mkt snö på volten och ganska tungt för dem. Hade ju visserligen varit en bra dag att åka av när det var hyfsat mjukt på backen. Hihi

Lotta l fick hoppa upp och skritta av honom och det gick bra. Första gången på ung fyra år hon satt på hästryggen :-D men det e ju som att lära sig cykla och det såg riktigt bra ut. Händer och fötter var där de skulle :-)
Idag fredag får Jojje vila då Kim kommer hem den här helgen. Ev åker Lotta L ut och pysslar lite. Imorgon ska Madde rida och Lotta K ville ha söndag så nu blir det återigen tre dagar utan stall :-( idag ska jag också på anställningsintervju annars hade jag kunnat åka ut på fm.
Janiche via mobilen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar