fredag 17 februari 2012

Fredag

En hel helg utan stall... usch och fy, längtar redan till på måndag. Till skillnad för det flesta andra som har häst så är helgerna de som är svårast istället för vardagar när det gäller tiden. För min del beror det på att jag jobbar mycket helg och vill hinna umgås med familjen också, jag har min son hemma varannan helg och han kommer ju givtevis alltid före, speciellt när jag träffar honom så sällan.

Idag läste jag ett inlägg på FB där en bekant har lite problem med sin häst att hon reser sig bla och hade idag gått över och landat på henne. Då hade hon fått kommentarer om att köpa vattenballonger, att slänga i huvudet på hästen när hon reser sig.. Har aldrig hört talas om något liknande och undrar om det funkar. Funkar det så är det ju ett rätt milt sätt att visa att det inte är ok! Både när det gäller hundar och katter så kan man ju ta till vatten i "uppfostringssyfte" och det funkar ju bra så det är ju inte omöjligt att det funkar på häst också... Alltid får man veta ngt nytt. :) vatten är ju bara obehagligt men gör ju varken ont eller är skadligt.

Idag var jag på en andra intervju för ett assistentjobb och det resulterade i att jag ska gå intro på söndag så det var väl ett bra resultat, så får vi se hur det går :).

Nu blir det nog rätt tomt här under helgen om jag inte hittar på något roligt jag vill dela med mig av :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar