måndag 20 februari 2012

Tömkörning

blev det idag. Helst hade jag velat rida men då tiden dessvärre var lite knapp idag då jag lovat min mormor att komma och hjälpa henne med ett par saker så blev det tömkörning, vilket iof aldrig är illa.. Precis som när jag tömkörde sist så "körde" jag på volt med den yttre linan bakom rumpan vilket får honom att jobba in rumpan bra och inser att han inte kan börja backa för att komma undan.

Julia fick börja tömköra på spåret i både skritt och trav som uppvärmning, hon tycker verkligen det är jättekul!! Hon är duktig också då Jojje började protestera och backa och ha sig men hon redde ut situationen! Duktig tjej! Hon fick även skritta av honom efteråt samt Lotta K som kom ut och höll oss sällskap fick testa att gå ett varv med honom, första gången hon testade att tömköra :D

Jojje tuggade friskt på bettet och dregglade en hel del :P körde inte så länge, totalt 35 min då det dels inte är så bra att jobba allt för länge bara på volt plus att det är ganska tungt på banan nu med snön.

Julia fotade lite och det blev ett par inte jättedåliga bilder (det var ju dessvärre mörkt) som jag delar med mig idag :)

Imorgon ska Lotta K rida och vi åker ut till stallet ihop då Embas ägare kommer ut imorgon kväll. Så vi slår två flugor i en smäll så får Lotta rida lite "lektion" för mig.

 Julia och Jojje
 Julia och Jojje

 Fina pojken!



1 kommentar:

  1. Det var väl inte lotta k det var väl lotta l?? Japp det är jätteroligt att tömköra!! :) fina bilder det vart! :) / julia :)

    SvaraRadera