lördag 11 februari 2012

Avklarad provridning

Jaha, då så är man hemma igen då efter ett antal timmar i hästens tecken där jag först for till stallet och skrittade ut med Julia som fick låna Faith och sen fick rida lite lektion för mig på volten. Jojje fick en "slödag" då jag fortfarande har ont i nacken så vi skritta bara i dressyrsadeln och hackamore med westerntyglar. Övade lite svängar på volten men då jag dessutom lindat fleecetäcke runt både mig och häst så blev det bara skritt.
Däremot så var vi ju givetvis tvungna att ta lite rodeo.. hehe... Vi skrittade bort till travbanan och dessvärre så hade de inte avslutat dagens träningar så Jojje blåste upp sig och jag kände verkligen hur hans hjärta bankade i 190!! Han blir helt till sig när han ser travarna! Han vet vad det handlar om och vill också springa fort fort fort!!!
Jag kan ju säga att jag nog aldrig kommer spänna honom framför en vagn faktiskt då jag inte vill riskera att han drar iväg, det räcker att han blir halvt galen när han ser dem...

När vi var klara i stallet åkte vi och plockade upp Lotta K i Väsby för att därefter fara till Enköping och provridning av "Lillen" (170 i mkh :P)  vilket var trevligt. Hästen var supermysig, en stor bebis som helst, om han kunnat, hade krypit upp i famnen på en. Dock så var han inte riktigt vad jag letade efter, han är tydligen helt orädd i hoppningen och hoppar bra men dressyren satt inte speciellt bra :( Han var helt "vänstervriden" och i högervarvet var han mkt svårjobbad och jag kan påstå att Jojje är lättare och går bättre i dressyren faktiskt med undantag för galoppen men han gör faktiskt bättre galoppfattningar :P

Men som sagt, det var en trevlig häst och en trevlig ägare men inte vad jag ville ha och precis som med "Lillan" i måndags så kan jag inte ta en häst för att den är trevlig och då få massor att jobba med... Jag vill ju kunna komma ut och tävla nu i vår så jag vill ha en häst som är mer "klar" givetvis med potential att utvecklas mer.

Skall tilläggas att min telefon är tillbaka från verkstaden igen så nu kan jag börja fota igen och dela med mig av lite bilder :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar