lördag 11 februari 2012

Familjedag

i stallet blev det idag då Jonte, Kevin och Erik samt grabbarnas kompis Kim (alltså inte min Kim, han e hos far sin) följde med ut till stallet och vi tog en promenad ut i skogen där grabbarna fick rida och vi andra två, inkl hund fick promenera :P

Jojje verkade ha trevligt och vi med, vädret var behagligt då det för en gångs skull på länge INTE var så förbaskat kallt.

Mao så har Jojje nu fått två skrittdagar men nu är Lotta K frisk igen så imorgon ska hon ut och rida ordentligt och på måndag blir det dressyrpass :P

Imorgon är det då dags för att fara till Alingsås och titta på häst och jag får Madde som följeslagare så jag slipper fara ensam, det hade inte varit så skoj. Har som jag skrivit tidigare stora förhoppningar på denna, att jag dessutom fatta tycke om och kom bra överens med ägaren gör det ju inte sämre direkt :D
Lotta K, som brukar ha för vana att känna på sig saker, har i princip "bestämt" att det här är hästen för mig :P

I skrivande stund förbereder jag matsäck för resan. Sen jag började med LCHF så får man ju planera maten ordentligt och kan inte äta hur som helst och vad som helst... Men det är ganska skönt. Jag står i princip aldrig hungrig!

Skall tilläggas att jag sen i söndags minskat 5 centimeter runt midjan :D *härligt*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar