söndag 12 februari 2012

Alingsås tur och retur

Idag for då alltså jag och Madde till Alingsås för att kika på häst. Vi åkte från stallet ca 6.15 imorse och hade 44 mil framför oss att köra. Jag hade turligt nog fått låna mitt ex (Kims pappas) bil som är en automat vilket var väldigt bekvämt att köra. :)

Vi kommer ner närmare tolvsnåret och möts av "Embas" tillridare som haft henne hos sig i två månader, därefter går vi upp till stallet och får träffa lilla madamen. Söt som få och hårig värre då hon inte blivit klippt i år och, trots täcke, satt rejäl päls som nu håller på att trilla av.. Så jag blev vit och fin :)

En annan tjej hoppar upp på Emba i ridhuset och rider knappt 10 min så jag får se henne röra sig, därefter var det min tur.

Hon är lite typisk arab (angloarab) och lite stirrig då det ramla snö från taket och ny ryttare etc men när hon slappna av så kändes hon riktigt fin! Hon har väldigt fina gångarter som man, när man hittat henne, verkligen kan få fram. Jag blev kär!! Söta lilla flickan! :) Så nu är det praktiskt taget bestämt att hon kommer hem till stallet vid månadsskiftet :) Längtar redan!!

Var förbi stallet när jag släppte av Madde och då var Lotta L där och hade precis varit ute och promenerat med Jojjepojken. Lotta K hade varit ute och ridit tidigare på dagen så idag blev det full uppmärksamhet för killen, undra vad han tänkte när båda Lotta OCH mamma kom samma dag? :P  Pussade lite på honom men sen var jag tvungen att fara hem och äta middag och hinna träffa familjen åtminstone en liten stund, skulle ju iväg och byta bil sen igen också :P

Imorgon blir det dressyr på volten och ev kommer Lotta L hänga med oss ut (och Julia såklart). Apropå Julia så har hon idag fått en sköthäst på Stensunda tack vare mig och hon skulle även få rida den lite ibland när ägaren var med. Snacka om att det var en glad tjej idag! Toppensöndag på alla sätt och vis!

Här kommer en bild på tjejen! Dock glömde vi fota när jag red men det kommer när hon kommit hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar