söndag 5 februari 2012

Klagomål

har jag fått för att jag inte uppdaterat blogget på väldigt länge så jag får väl ta och ta tag i det nu.
Detta har delvis berott på att jag varit så trött, lite nere och orkeslös så när jag inte jobbat så har jag sovit i princip. Det har inte gått att rida ordentligt så man har ju inte kunnat bli gladare och piggare av det heller..
Det är lite typsikt mig just under vinterhalvåret att jag hamnar i en "kuvös" där jag inte känner lust med i stort sett någonting!

Det har hänt massor sen min födelsedag när jag senast uppdaterade och ska väl redogöra lite kortfattat iaf!

Emelie och Jenny har flyttat ifrån oss då de hitta ett stall med möjlighet att rida i ridhus. Jag förstår dem då det har varit tvärt omöjligt mer eller mindre under en period att kunna jobba hästarna ordentligt och pga av halka har det inte ens gått att köra med släp från gården. Det är oerhört tråkigt men ingen av dem är ju borta för gott. Jag och Emelie var ju vänner innan hon flyttade till oss så där blir det ju ingen större förändring förutom att jag tyckt det varit så himla kul att rida tillsammans! Jenny lärde jag ju känna när jag flytta till Rosenbacka, för nu nästan exakt ett år sedan, och hon är ju inte i världens ände. Om inte annat så finns ju facebook.. (ja, jag älskar facebook).

Jojje har fått gå lite på sparlåga och det har mest blivit skritturer några ggr per vecka under den trista tiden men när snön äntligen kom så blev det ljusare, jag blev piggare och gladare och det gick plötsligt att rida ordentligt på ridbanan. Jojje gick förvånansvärt bra med tanke på att han inte jobbats på banan under lång tid och jag är så glad och nöjd över honom! Vi kunde tom jobba lite över cavaletti häromdagen och hoppade 30 cm med travbom, detta för att få honom att inte rusa mot hinder. Det gick också förvånansvärt bra men till en början så var bommarna studshinder och 30 cm hindret var närmare 1.10 eller nåt enligt honom.. haha sjukt taggad häst. Han har inte gått över en bom eller hoppat på över två månader så det var kul att han fann så mkt glädje i det!
Jag har testat en del nu att rida honom på hackamore och just när det gäller hoppning så verkar det fungera toppen. Så vi fortsätter med det och hoppas att det fungerar bra.

En fördel med att Emelie och Jenny flyttat är att det blivit boxar lediga i stallet och jag har då (äntligen!) lyckats övertala Jonas om en till häst. Så denna vecka kommer jag åka och provrida två hästar som skall lämnas ut på foder. Imorgon blir det ett sto -99 halv/fullblod som startat upp till LA:6 i dressyr och hoppad 120. På fredag blir det en vallack -02 som går LB dressyr 110 hopp och lätt fälttävlan. Så det blir en spännande vecka! Imorgon skall jag först på anställningsintervju kl 13, sen rida Jojje och sen till Huddinge och provrida. Full fart mao!

Idag har Lotta varit ute och skrittat en tur, har ju varit så kallt så hon kände sig inte bekväm med sig mkt annat när hon lindat in både sig själv och häst i täcke... :P Jojje har även fått en "skötare" som också heter Lotta och hon var ut själv för första gången igår och det hade gått bra, han kan ju aldrig få för lite kärlek!

Vi har även fått en ny stallkompis som heter Carro som också har en ridtravare; en söt liten flicka som heter Odessa. Vi hälsar dem varmt välkommna och trivs bra med dem och de verkar trivas med oss :D
Igår kom även Annika och henne Flimra tillbaka till oss då hon kommit hem från fodervärden.

Jag lovar att jag verkligen skall försöka se till att uppdatera bloggen ordentligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar