tisdag 21 februari 2012

Ridlektion

höll jag för Lotta K idag... hehe.. Kul att få plåga henne lite :P

Hon fick jobba, mestadels i skritt, med att få Jojje runt innerskänkeln och se till att rumpan inte "putade ut" genom att, när han gör det, använda ytterskänkeln lite bakom för att "hålla emot". Överlag gick det bra och hennes sits har genom åren förbättrats avsevärt (tack vare mitt tjat hoppas jag.. hehe) men hon är fortfarande "stel" i händerna och detta måste tjatas på så det ska väl bli ordning på det med så småningom :), nu var det ju faktiskt jättelänge sen hon red för mig men jag tror och hoppas att det gör ngn nytta iaf. Hon säger själv att hennes stela händer och korta tyglar gör att det uppstår problem med Jojje så han "studsar". Men vissa saker sitter ju så djupt rotat så det är svårt att vänja om sig, jag vet att jag förr också satt och spände som f*n i händerna vilket gav mig nästan kramp och en djävulsk träningsvärk, det tog ett bra tag att "lära om".
Hon fick jobba lite i trav och öva på halvhalter då han sprang väldigt, plus att jag ÄLSKAR halvhalter för att få hästen att jobba in bakdelen! Jag har tjatat om dessa halvhalter i många år, tom min 10åriga son vet vad det är för ngt :P haha

Under tiden som vi trälade nere på banan så kom Embas ägare Viktoria. Hon var lika trevlig i verkligheten som i telefon, dock var hon yngre än jag antagit. Vi skrev fodervärdspapper och sen i vanlig "stallordning" så blev det "skitsnack" på stallgången :P

Nu är det inte många dagar kvar tills Emba kommer hem och jag längtar SÅ mkt, det ska bli så himla kul!!!  :D Kan det inte bli lördag redan nu???

På torsdag ska jag åka och hälsa på Emelie, dels ska vovvarna få leka av sig samt jag måste ju spana in deras nya stall! Lotta har paxat att rida Jojje så då fick jag ju lov att hitta på något annat helt enkelt....
Torsdag morgon skall jag dessutom på en intervju för ett jobb som jag har rätt stora förväntningar på, det jobbet som jag fick i fredags kände jag att det passar inte mig och ja har ju ingen superpanik då jag bla kommer börja på Premo den 3e Mars och köra lite nätter samt den här månaden har jag redan timmar injobbade... I annat fall så blir det att träla i hemtjänsten ett tag igen  :P urk... hehe Jag hatar tidiga mornar :(

Det blir en bild idag och den är på Lotta :)


Ps. Emelie påpekade att det inte gick att skriva kommentarer men nu är det åtgärdat så kommentera bäst ni vill!! :P :)

2 kommentarer:

  1. ÄNTLIGEN kan jag kommentera! :D haha.

    Det ska bli kul att ses på torsdag! Jag måste ju självklart fixa fika tills dess ;-)

    SvaraRadera
  2. Jupp Jupp nu kan du äntligen kommentera, hoppas du är glad nu :)

    Det låter bra, men det räcker med kaffe, jag äter ju inte vad som helst längre vet du :P

    SvaraRadera